Demà comencem un seminari que té com a objectiu principal l'enunciat al títol: integrar l'(e-)aprenentatge en el projecte formatiu de l'organització.
Per integrar (operació molt més complexa que no pas la suma), cal apreciar pòsit i revulsiu, tradició i renovació. Cal escoltar les veus per arribar a la polifonia final.
Aquí en teniu la presentació.
Es proposa la realització d’un seminari amb el personal tècnic dels serveis de formació. Constarà de 8 sessions presencials d’1 hora i mitja. Cadascuna tindrà un tema central que servirà de base per a l’anàlisi i la discussió al grup. Les sessions aniran precedides d’alguna [tasca pràctica] de familiarització amb els mitjans de comunicació 2.0.
Objectius
- Familiaritzar els serveis de formació amb l’aprenentatge en xarxa i a la Xarxa
- Reflexionar sobre les oportunitats que ofereix i els canvis que comporta
- Implicar activament el personal de l’organització en la integració de l’(e-)aprenentatge als cursos de formació
- Proveir elements per a un fonamentat judici a l’hora de plantejar-se externalizacions de serveis en línia
Metodologia
Aprendre fent.S’emprarà l’estructura de seminari = estudi especialitzat guiat per un professor i basat en la suma d’aportacions de totes les persones que hi participen Totes les tasques realitzades prèviament seran compartides, les conclusions de cadascuna de les sessions seran publicades.
Continguts
Sessió
|
Continguts
|
Materials
|
1
|
[Calendari compartit de google]
e-learning, què fem, per què ho fem així
| |
2
|
[e-catalunya]
Què fan altres, p.e. MIT, UOC...
| |
3
|
[delicious: hipervincles i etiquetes]
Modalitats de formació: en què s’assemblen, en què són diferents, DAFO
Aprendre en línia i/o presencialment?
| |
4
|
[documents compartits amb google docs]
La importància de facilitar l’aprenentatge, integració en la cultura de l’organització, en l’entorn social, en el temps que vivim
| |
5
|
[documents compartits amb wiki]
Quines tasques comporta l'elaboració d'un curs?
| |
6
|
[m-learning, aplicacions al mòbil i tauletes]
Disseny d’aprenentatge: pautes d’autoria
| |
7
|
[imatges, presentacions i vídeos compartits]
Un pont de mar blava = un espai en xarxa de creació de cursos (el wiki), un espai en xarxa d’impartició de cursos: el moodle
| |
8
|
[la informació en 140 caràcters: twitter]
Equips i xarxes, la dinamització de l’aprenentatge: conclusions
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada