diumenge, 11 d’abril del 2010

Al vostre gust

Passant l'estona remenant pel gran basar que és You Tube, es comprova que hi ha de tot i per a totes les dèries. Si bé moltes persones s'hi acosten per la gracieta d'efímera moda, el fet que qualsevol persona hi pugui publicar les imatges que li interessen, li són d'utilitat o, simplement, li agraden converteix aquest recurs en el que Cervantes en diria "una mina de pasatiempos", però també un mirall trencat del nostre temps.


El web 2.0 permet que pugueu difondre i rebre la informació al vostre gust. Us recomanem que deixeu uns minuts en la visualització d'aquest aclaridor vídeo sobre què és l'RSS:


Comencem a fer nostra la informació?

37 comentaris:

  1. Sembla interessant, com que tinc Gmail ho provaré, tot i que ja comencen a ser moltes coses que s'acumulen per mirar online i el temps passa

    Josep, Lleida

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Tal com diu el Josep, si que sembla interessant i també que sen's acumulen les tasques i que no donem a l'abast amb tanta feina i tantes coses noves, però ho intentarem.

    ResponElimina
  4. Jo també ho provaré...i companys....temps al temps...que les TIcs estaràn ahi sempre.

    ResponElimina
  5. Bona tarda,
    no tenia una clara idea del què significava RSS fins que he llegit els apunts del Curs TIC d'Aula Virtual d'EAPC. Ara amb aquest video encara m'ha quedat més clar. Moltes gràcies. El que no sé és si ho faré anar, encara tinc dubtes del que em pot aportar.
    Gràcies,
    Marga

    ResponElimina
  6. Algunes vegades m'havien comentat alguns familiars o amics que tenien un bloc i si volia formar part de les seves amistats, jo no m'havia decidit mai i pensava que tampoc tenia temps de dedicar-m'hi, ara ja que faig aquest curs penso que pot ser ha arribat el moment.
    Quan havíem de fer el sopar per conmemorar els 40 anys, van obrir un bloc i la gent hi aportava fotos de quan érem petits i rememorava batalletes, la veritat és que va ser molt interessat i enriquidor.

    ResponElimina
  7. Les TIC són tot un món, en el tema de blocs encara no m'hi havia ficat, però trobo que són interessants i també entretinguts. Ara ja sé què significa RSS i el temps que t'estalvia....

    ResponElimina
  8. Fins ara no tenia ni idea de les RSS, ho provaré ja que crec que suposa un bon estalvi de temps. Amb aquest curs de l'Aula Virtual estic descobrint tot un mon de possibilitats per compartir i gestionar la informació tant personal com professional

    ResponElimina
  9. És fantàstic aquest vídeo de l'RSS. És molt entenedor i clar. La veritat és que desconeixia tot aquest món dels blocs, wikis i demés. Espero utilizar-los i que em siguin útils. Estic veient però, que cal tenir temps per a dedicar-s'hi, i el temps és un bé escàs...!!!

    ResponElimina
  10. Hola,

    M'ha agradat molt aquesta presentació de l'RSS, la trobo molt ben feta i directa.
    Des que faig aquest curs veig que hi ha coses molt interessants i que millor que em vagi posant al dia.

    ResponElimina
  11. Fins ara desconeixia tot aquest món que ens ofereixen les TIC per gestionar i compartir la informació. I també desconeixia que era l'RSS doncs és molt interessant saber que pots tenir continguts actualitzats constantment sense fer ús de llistes de correus i sense navegar contínuament per les pàgines web.

    ResponElimina
  12. Per a fer un bloc, més ben dit, per a fer un bloc i no deixar-lo "morir", s'ha de tenir més que temps, una mica d'ànima d'escriptor. Sovint es creen blocs i poc temps després es deixen oblidats perquè l'informació no és viva.

    ResponElimina
  13. Jo sí coneixia el sistema RSS perquè fa poc un amic me'ho havia ensenyat a fer, i ara amb el curs de competència digital encara ho entenc millor. Com a exemple, gràcies a les RSS estic actualitzada al moment de les notícies de RAC1.

    ResponElimina
  14. Ha arribat l'hora d'abandonar la "manera antiga" de llegir els blocs. Crec que l'RSS és una eina molt útil i el seu funcionament sembla molt senzill.
    El que no entenc, però, és el subtítol que diu "clar i català". D'acord, queda força clar, però l'accent sembla ser de més amunt del Rosseló.

    ResponElimina
  15. Al Youtube només havia accedit fins ara per "passar l'estona" o veure coses entretingudes com ara videos musicals però no m'havia plantejat que també fos una oportunitat per aprendre.
    Sóc primerenca en aquests temes dels blocs, wikis, fòrums però espero poc a poc posar-me al dia.

    ResponElimina
  16. No tenia ni idea de què era el RSS, ho havia vist al portal e-Catalunya quan entro a l'EAPC, em vaig subscriure als avisos però no al RSS. Pot ser ara que està clar que és hauré de provar, no?

    ResponElimina
  17. Em sembla increible com amb tant pocs recursos es pot arribar a enviar un missatge tant clar.

    Molt directe i molt visual.

    Gràcies al creador del video i a qui ho ha posat a l'abast de tothom.

    ResponElimina
  18. El vídeo és una meravella, clar, senzill i entretingut. I de fet, el producte que promociona sembla útil, tafanejaré el tema del lector i molt possiblement me'n faci un.

    Gracies per donar difusió al video.

    ResponElimina
  19. Amb aquest curs estic aprenent moltíssim, ja que abans només havia sentit aquestes paraules: bloc, wiki, RSS... però no sabia del cert el seu significat. Ara crec que m'estic actualitzant amb les TIC.
    Aniré provant i investigant, i qui sap, potser algun dia em creo un bloc personal i tot.

    ResponElimina
  20. Ve la veritat sigui dita, entenidor es pero no s'ha matat l'autor a l'hora de fer servir tecnologia audiovisual oi?

    ResponElimina
  21. A mi hem sembla perfecte per persones que necessiten estar constantment informades.
    Si tens problemes per anar a la muntanya, que millor que la muntanya vingui a tu.
    Perfecte.

    ResponElimina
  22. És un video molt interessant on explica molt bés les RSS, de manera fàcil i entenedora.

    ResponElimina
  23. La veritat és que sembla interessant, però jo encara estic a molts anys llum de totes aquestes tecnologies, encara em trobo en l'edat de pedra.

    ResponElimina
  24. Interesant el video en questió explica de manera mólt clara com funcioens les RSS i per a que serveixen, ara que ja se com gestionar-les em sembla que utilizaré aquest sistema en alguna de les meves web favorites.

    ResponElimina
  25. El video és molt aclaridor i l'eina és útil, sobretot quan entre l'ordinador de la feina, el correu, el facebook ens passem cada dia més hores al davant de la pantalla. En definitiva ¿es tracta de guanyar temps per poder estar més estona connectats o es tracta de agilitar la recerca de novetats per estar menys estona davant la pantalla? Jo no tinc la resposta, de moment el que he fet és obrir un copmpte a google/reader i posar-me mans a la obra.

    ResponElimina
  26. La veritat és que coneixia les RSS però no sabia com activar-les. He après que es necessita un lector de RSS eX. Readers del Google. El gran canvi que he notat, és que ha canviat dues coses. D'una banda la direcció de la informació, abans havia d'anar a buscar-la a diferents webs, blocs...ara és ella i a través de les meves subscripcions que ve a mi. D'altra banda, tota aquesta allau de informació queda ben recoliida i emmagatzamada en el propi lector per a consultar-la, fins i tot posteriorment. L'últim, és tenir el Gatget de Reader al IGoogle. Francament molt interessant, sens dubte el millor del curs fins ara.

    ResponElimina
  27. Acabo de descobrir quina utilització tan minúscula estava fent de les TIC. La d'hores que havia dedicat fins ara ha buscar informació actualitzada de diferents temes, i la de vegades que havia arribat a entrar en una mateixa pàgina esperant trobar-hi actualitzacions, i resulta que tot es resumeix en deixar que tota aquesta actualització em vingui a mi!!!! Sens dubte aquesta és per a mi, la veritable revolució del coneixement.

    ResponElimina
  28. Bones a tots!

    Realment desconixia l'opció de les RSS. Em sembla un bon recurs per estalviar-se temps buscant allò que t'interessa (ja ho explica al video). Per cert, què senzill pot resultar fer-ne un, i què clar i directe que és!Tal i com m'imaginava, les TIC són un mar immens de recursos i aquest curset és un tastet!
    Salut!

    ResponElimina
  29. Em sembla que al final apendré cosetes amb el curs, perquè estic tant poc familiaritzada amb tot això que se'm fa un món fer les petites tasques. Això sí, segur que agilitzaré les recerques amb tot el que estic aprenent.

    ResponElimina
  30. He trobat el vídeo molt didàctic. Aprofitant el compte de Gmail, procuraré treure'n suc.

    ResponElimina
  31. Crec que possiblement ha sigut un dels vídeos didàctics més eficaços que he vist últimament, i de quina manera més ràpida... sempre havia tingut curiositat en la gestió dels rss però arran d´aquest video em suscriure a uns quants..... video ràpid, gràfic, didàctic i divertit!!!!!!

    ResponElimina
  32. Havia sentit parlar sobre les RSS però no tenía clar de que es tractava exactament.
    Ara que ja sé com funciona trobo que es una eina molt interessant per estar al dia.

    ResponElimina
  33. El vídeo ha estat molt clar i en tres minuts queda molt clar les "RSS" que no tenia ni idea de la seva esistència!

    ResponElimina
  34. Bones,
    He vist el video i m'ha quedat claríssim el que és RSS, m'ho havia preguntat algún cop, però com que tot aquest mon va tan ràpid ja m'havia quedat enrrera. Ara ja se una cosa més i crec que està molt bé pel temps que t'estalvies buscant les noticies que més t'interessen i potser consultes cada dia. Ho probaré...

    ResponElimina
  35. Estic aprenent molt amb el curs de l'EAPC. No en sabia res de wikis i de fer blogs.!!

    ResponElimina